معاملات انگشتر عقیق

ساخت وبلاگ


خرید انگشتر عقیق

 

عقیق از اقسام کوارتز است که طبق جدول سختی‌‌شناسی کانی‌های معدنی موهس سختی معادل ۷ داراست. در میان کانی‌‌ها الماس با سختی ۱۰ بالا‌ترین جايگاه مشقت را دارد و مقاوم‌‌ترین به‌شمار می‌رود و گرافیت (مغز اتومات) هم سختی معادل یک داراست. عقیق اصل با ۳درجه اختلاف نسبت به الماس، سختی مناسبی دارد. همین رنج، یکی از راه‌های بها‌گذاری عقیق و تشخیص اصل از دسته بدل آن ‌می باشد. مثلا در حالتی که یک انگشتر عقیق‌ مصنوعی داشته باشید و پارچه پشمی زبری را روی آن بمالید روی آن خش می‌‌افتد البته سطح عقیق اصل با این عمل جلای بیشتری پیدا می نماید. 

 

تنوع رنگی عقیق 

 

عقیق انواع مختلفی دارد که بیشتر ما با انواع قهوه‌ای مایل به قرمز‌رنگ یا نهایتا مشکی آن آشنا هستیم، درحالی‌که عقیق جزو متنوع‌ترین سنگ‌های زینتی به‌شمار می‌رود. عقیق‌ آبی رنگ، قهوه‌ای، توده‌ای، سلیمانی، سبز و سرخ از انواع عقیق می‌باشند. عقیق زرد رنگ هم یکی از رایج‌ترین اشکال عقیق فی مابین ما ایرانی‌هاست که با عنوان شرف‌الشمس معامله میگردد، درحالی‌که این نام دعای حک شده روی آن است نه خود عقیق. این سیرتکامل عقیق معادن فراوانی داراست به همین عامل چندان گرانقیمت نیست. یک سنگ یک‌در ۲سانتی‌متری عقیق زردرنگ از ۵ تا ۱۵هزار تومان به فروش می‌رسد. حک کردن دعای شرف‌الشمس هم بسته به سنگفروشی که به آن مراجعه می‌‌نمایید از ۵تا ۲۵هزار تومان هزینه می‌‌برد. عقیق سبز و آبی هم از انواع دیگر عقیق می باشند که ممکن است بعضی تاءمل کنند با زمرد و فیروزه خطا گرفته میگردد. عقیق آبی‌رنگ حالتی بلورین داراست اما بافت فیروزه دقیقا توده‌سنگی و کدر می باشد. فیروزه پس از تراش و صیقل معمولا کمی جلا می‌‌گیرد اما باز هم بلورین و پر‌نور نیست. عقیق سبز هم به اندازه زمرد درخشان نیست و بافت مولکولی آن عادی‌‌تر از زمرد هست.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 127 تاريخ : يکشنبه 31 فروردين 1399 ساعت: 2:14

خرید انگشتر عقیق این سنگ در زمان بیش از ۶ هزار سال در اغلب فرهنگ های مختلف عالم نظیر یونان باستان و کشور ایران مبداء جاذبه و احترام محسوب می شده است. از بین سنگ های قیمتی بریل، این گوهر تاریخچه بالایی داراست. شواهد فروش آن در بازارهای بابل در ۴ هزار سال پیش از تولد نیز موجود هست.

در تورات نیز از این گوهر به عنوان سنگ زیربنای شهر بیت المقدس نام آورده شده است و به این برهان نزد مردم بیت المقدس و خویشان بنی اسرائیل از احترام زیادی بر خوردار است. این سنگ به علت زیبایی و قدرت معنوی در بین همه ادیان اصلی مقدس شمرده می گردد. رنگ سبز رنگی مقدس در تمدن ها و مذاهب مختلف نظیر اسلام بوده و حتی کلیسای کاتولیک نیز از آن به عنوان والاترین رنگ مذهبی خاطر نموده است. از خواص زمرد از نظر فیزیکی نیز استفاده می گردیده می باشد و به سنگ مطالعه دارای شهرت بوده چرا که در قبلی قبلی از اینکه عدسی و عینک بزرگن مایی کشف شود مدل پر‌نور این گوهر برای قرائت و دیدن اشیای کوچک آیتم به کارگیری قرار می گرفته می باشد. در مصر قدیم نیز این سنگ سمبل زندگی ابدی و هدیه ای از جانب خدای حکمت به شمار می آمده می باشد .

گونه بندی تولیدها زمرد
بر روی جور بندی مورد نظر کلیک کنید تا تولیدها مورد نظر را مشاهده نمایید

انگشتر زمرد

مدال زمرد

 مختصات
زمرد در مقابل‌ اسیدها مقاوم‌ میباشد و با مواد شوینده‌ مثل‌ آب‌ گرم‌ و صابون ‌ مشکل خاصی ندارد، البته در مقابل‌ حرارت‌ امکان‌ ترک‌ میل کردن‌ آن‌ وجود دارد. لذا می بایست هنگام‌ حرارت‌ دادن‌ و یا سوار کردن‌ نگین اعتنا لازم را داشت. این گوهر کیمیا گوهری‌ شکننده‌ میباشد. براین اساس‌ هنگام‌ جا به ‌جا کردن‌ آن‌ باید نهایت‌ اعتنا‌ را داشت؛ چرا که درصورتی که روی‌ سنگ‌ بیفتد ممکن‌ است‌ خرد شود. رنگ‌ سبز زمرد در مقابل‌ نوروروشنایی طبیعی‌ و نوروروشنایی مصنوعی‌ و یا حرارت‌ تغییر نکرده و نسبتاً پایدار میباشد. رنگ آن تا دمای ۵۰۰ درجه سلسیوس به احتمال زیاد تغییری نخواهد کرد. سیستم کریستالی این نگین هگزاگونال (شش وجهی) هست. این سنگ؛ طبعی سرد و خشک دارد. اکثر بلورهای این سنگ همانند یاقوت، ناخالصی ها و محتویات زیاد و گوناگونی از قبیل کانی های مهمان، مایعات، حباب های گاز و رخنه‌ های داخلی دارا هستند که در فیس کثرت این محتویات مات میگردد. دیدنی می باشد بدانید که این محتویات و ناخالصی ها عیوب به شمار نمی روند بلکه خود عاملی برای شناسایی سنگ اصل از نوع مصنوعی است.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 123 تاريخ : چهارشنبه 27 فروردين 1399 ساعت: 16:56

خرید انگشتر عقیق فدیوم آلیاژی از نقره و پالادیوم است که در ساخت جواهرات به‌خصوص انگشتر به کار می‌رود. این آلیاژ که از پنج تا دوازده درصد و گاه تا سی درصد پالادیوم و مابقی نقره تشکیل می‌گردد، به سبب ساز خصوصیات خاصی که داراست، معدود و بیش در جواهرسازی به عمل می‌رود و طرف داران خود را دارد.

کتاب فراگیری بازیافت طلا و نقره
خصوصیات و ویژگی‌ها
استحکام و مقاومت بیشتر نسبت به نقره استرلینگ (و گونه های دیگر) در ازای ضربه و خراشیدگی
تغییر و تحول رنگ ندادن و مقاومت بالا در عوض اکسیداسیون، زنگ زدن و مواد شیمیایی
زیبایی، درخشندگی و گران‌بهایی طولانی تر نسبت به نقره
پالادیوم و نقره

ساخت آلیاژ فدیوم
همان‌طور که گفته شد آلیاژ فدیوم از پنج تا دوازده درصد و یا حتی سی درصد پالادیوم و مابقی نقره ساخته میشود. اما بعضی از جواهرسازان فلزات دیگری مثل روی، آلومینیوم، نیکل، تیتانیوم و یا حتی طلا و جواهرات را به این دو فلز بیشتر مینمایند. درواقع در ساخت این آلیاژ، استاندارد و فرمول مشخصی وجود ندارد و هر جواهرساز از ترازو مشخصی پالادیوم و فلزات دیگر استعمال می‌نماید.

نکته مهمی که در تولید آلیاژ فدیوم وجود دارد، این است که نقطه ذوب نقره 961 سکو سانتی گراد می باشد، در حالی که نقطه ذوب پالادیوم 1555 مرتبه سانتی گراد می باشد که این مقدار بسیار بالاست و تفاوت زیادی با نقطه ذوب نقره دارد. به همین خیال ذوب و مخلوط این دو فلز جهت تولید آلیاژ دردسرها و قلق‌های زیادی دارد که در صورتی جواهرساز با آن‌ها آشنا نباشد قوی به تولید آلیاژ نخواهد بود.

معایب استعمال از فدیوم در جواهرسازی
همان‌طور که در صدر ذکر شد، ساخت آلیاژ فدیوم مشکلات زیادی دارااست. برای مثال در خیلی از مواقع، هنگام ذوب و ترکیب کردن دو فلز نقره و پالادیوم، به علت عدم کنترل دقیق دما، آلیاژ آکنده‌از تخلخل و حباب می شود که بروز این نقص‌ بسیار هم رایج می باشد.
از آنجایی که پالادیوم فلزی گران‌قیمت به حساب می آید که گاه قیمتش از طلا هم بالاتر می‌رود، هزینه ایجاد و قیمت آخرین جواهر – نسبت به جواهرات نقره استرلینگ – بسیار بیشتر میشود.
برشکاری، جوشکاری و پرداخت جواهرات تشکیل شده از فدیوم پردردسر و نقص‌ است.
فدیوم 

نحوه تشخیص فدیوم از نقره
جواهری که از فدیوم درست شده باشد، معمولاً با نماد F نشانه‌گذاری می‌شود. براین اساس یکی‌از راه‌های وارفته و معمولی تشخیص فدیوم از نقره این می باشد که به سطح داخل جواهر نگاه کنیم و در پی نشانه F بگردیم. همچنین در شرایطی که روی جواهر نماد‌هایی نظیر 925 یا Sterling مشاهده شد می‌قدرت بهره گرفت که آن جواهر از فدیوم ساخته نشده می باشد. رنگ جواهر نیز یکی‌از از سایر از راه‌های تشخیص فدیوم از نقره است؛ چراکه این آلیاژ از نقره سفیدتر و درخشنده‌تر می باشد.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 136 تاريخ : سه شنبه 26 فروردين 1399 ساعت: 13:44

خرید انگشتر عقیق نقره از پیشین به جهت رنگ سپید و درخشندگی خویش گران بها بوده میباشد. بشر نقره را پس از مس و طلا و جواهرات کشف کرد و آن را در ایجاد جواهرات و زیورآلات به عمل پیروزی، به دلیل آنکه مختصات نقره همچون مقاومت در قبال رطوبت و خوردگی، آن را به فلزی مطلوب برای این فعالیت نموده است. نقره که با آرم شمیایی Ag شناخته می گردد، در دمای 962 در جه سانتی گراد ذوب می گردد و چگالی آن 10.49 گرم بر سانتی متر است.

کتاب فراگیری بازیافت طلا و جواهرات و نقره
نقره پر‌نور ترین فلز دربین فلزات ارزشمند میباشد و جزء نادر فلزات نوبل میباشد که با اسیدهای نظیر اسید نیتریک و اسید سولفوریک عکس العمل می‌دهد و این منجر شده‌است که نقره را از آلیاژهای طلایی که دربردارنده 30 درصد نقره یا این که کمتر می‌باشند، با اسید نیتریک جداسازی و بازیابی نمایند.

استخراج نقره
نقره معمولا به طور مخلوط در طبیعت یافت میشود و طولانی تر در روند استخراج مس، سرب و روی از معادن استخراج می گردد و تحت عنوان متاع جانبی ایجاد می‌گردد. به عنوان مثال در سوله های ساخت شمش سرب، خاک سرب در کوره ذوب میشود تا آلیاژی از سرب و نقره به دست آید. آن‌گاه به شیوه کوپلاسیون سرب از نقره غیروابسته میگردد و شمش نقره ساخت میگردد. در یونان و اسپانیا تعدادی سوله نقره را از خاک سرب که ولی دارنده مقادیر متعددی نقره میباشد به همین طریق بازیابی و ساخت می‌کنند.

در معادن مس نیز، خاک معدنی مس را با نحوه فلوتاسیون، پرعیار می‌نمایند و آنگاه در اسید سولفوریک حل می‌کنند و آن‌گاه محلول نتیجه ها را به سلول های الکترووینینگ منتقل می نمایند تا نقره به صورت لجن آندی در کف سلول رسوب نماید و از مس غیر وابسته شود. سوله مس کرمان از این نحوه برای جداسازی نقره و فلزات گرانبهای دیگر مثل طلا جواهرات و پلاتین و پالادیوم به کار گیری می‌نماید.

بازیافت نقره
به خیال و خاطر مختصات نقره و خصوصیت های منحصربه‌فرد آن، تمامی ساله نقره در بخش اعظمی از اسباب و مواد مختلف به عمل می رود که می قدرت از آن ها برای بازیافت نقره بهره مند شد. نقره در صنعت عکسبرداری برای ایجاد فیلم های عکس رادیولوژی به فعالیت می رود و به همین برهان فیلم های رادیولوژی یک منشاء مطلوب برای بازیافت نقره محسوب می گردند.

همینطور نقره به طور گسترده در ایجاد جواهرات و زیورآلاتی نظیر گردن آویز و انگشتر به فعالیت می رود. معمولا برای بازیافت نقره از جواهرات نقره، جواهرات دارنده کیفیت عالی را ذوب می‌نمایند و مجدد از آن ها جواهرات جدید می‌سازند و آنهایی که کیفیت لازم را ندارند و بیشتراز حد کهنه گردیده اند را در اسید نیتریک حل میکنند و نقره را بازیابی و ذوب می نمایند و به طور شمش یا این که ساچمه نقره به بازار عرضه می‌کنند.

عیارسنجی نقره
خلوص نقره را به طرز های مختلفی انجام می‌دهند. یکی‌از این طرز ها که بوسیله آزمایشگاه عیارسنجی انجام میشود و برای نقره آلیاژ گردیده با طلا و جواهرات به فعالیت می رود به‌این رخ میباشد که نخست آلیاژ را با ترازوی ظریف وزن می‌نمایند آنگاه آلیاژ را در اسید نیتریک حا میکنند تا نقره در اسید حل شود و آن گاه مثال را کم آب کرده و وزن مینمایند تا به‌این چهره عیار نقره در طلا جواهرات به دست آید. ولی این شیوه تنها برای آلیاژهایی کاربرد دارااست که واحد سنجش نقره دست‌کم 60 تا 70 درصد باشد. شیوه های دیگری نیز مثل محلول شورتر و طریق xrf که بسیار ظریف میباشد هم وجود دارا هستند که می اقتدار برای عیارسنجی و گزینش خلوص نقره از انها بهره مند شد.

آلیاژهای نقره
به جهت مختصات نقره، که فلزی قابل انعطاف و آسیب پذیر میباشد برای ایجاد قطعات و جواهرات از آلیاژ نقره فلزات دیگر مثل مس استعمال می گردد. یکی‌از مرسوم ترین آلیاژهای نقره، نقره استرلینگ یا این که به عبارتی نقره 925 میباشد که به وفور برای تولید جواهرات و اسباب و اثاث تزئینی مثل ظروف نقره از آن استعمال میگردد. نقره استرلینگ دارنده 92.5 درصد نقره 7.5 درصد مس است.

همینطور یکی آلیاژهای دیگر نقره که معمولا برای ایجاد سکه نقره به کار گیری میگردد نقره 850 میباشد که از 85 درصد نقره و مابقی مس ساخته می‌شود. آلیاژهای مختلفی از نقره نیز که با نیکل، پالادیوم، مس و بخش اعظمی از فزات دیگر ساخته میگردند، وجود دارا هستند که برای تولید اتصالات مخابراتی، اسباب الکترونیکی، کانکتورها، بردهای الکترونیکی و تلفن ها به کارگیری می گردند.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 118 تاريخ : سه شنبه 26 فروردين 1399 ساعت: 0:48

خرید انگشتر عقیق در نوشته‌ی‌علمی های قبل از خواص انگشتر فیروزه و انگشتر عقیق صحبت کردیم درحال حاضر از خواص سنگ کهربا که سنگی خوشگل و پر طرفدار می باشد و از شیره درختان بدست می اید در این نوشته‌ی علمی به طور جامع و کامل حرف خوا‌هیم کرد . با ماهمراه باشید .

کهربا چه‌گونه بدست می اید؟
این سنگ از شیره نوعی درخت کاج بدست می اید که عموما قدمت این سنگ ها بسیار طولانی می باشد و در دریاها یافت میشود از همین رو به طلای دریاها پر اسم و رسم است.

اتاق کهربا در سنت پترزبورگ

پیرو به زیباترین اثر هنری فهمیده به واسطه سنگ کهربا اشاره می‌کنیم.

اتاق کهربا زیباترین اثر هنری است که در سنت پترزبورگ جای دارد و هرساله مورد استقبال عوام مردم از سرتاسر عالم قرار میگیرد.

خاصیت مغناطیسی و اشتعال زایی کهربا
در پی با دو خاصیت جذاب کهربا اشنا میشویم.

در یونان سنگ کهربا به دلیل خاصیت مغناطیسی به سنگ برق پر اسم و رسم می باشد همچنین این سنگ اشتعال زا است و در اب های شور جای دارد.

خواص کهربا
کهربا در تندستی نقش مهم و کاربردی دارد که میتوان در بیماری هایی مانند الرژی،اگزما و تب یونجه از آن استفاده نمود.

از دیگر خاصیت درمانی سنگ کهربا میتوان به دندان درد ،دردهای رماتیسمی،کمر وپشت، درد چشم و گوش ،عفونت های تنفسی، سرفه و آسم خیال کرد.

همچنین سبب ساز ارتقاء سوخت و ساز بدن و تقویت تیروئید و کبد نیز می‌شود.

چاکرا سوم و کهربا
دیگر خاصیت اعجاب انگیز کهربا در تاثیر بسزا آن در چاکرا سوم میتوان خیال و خاطر کرد.

تاثیر کهربا و ذهن
کهربا بر روح و سرازیر نیز اثر گذار است و سبب ساز ارامش و تقویت اراده می گردد و سبب ایجاد اینک درحال حاضر خوب می شود.

شیوه مراقبت از سنگ کهربا

کهربا برخلاف سنگ عقیق که عموما به عنوان انگشتر عقیق آیتم استفاده قرار می‌گیرد سنگی بسیار نرم و حساس می باشد که نیاز به مراقبت ویژه داراست از جمله نگهداری های لازم برای سنگ زیبای کهربا این می باشد که در مقابل مواد شیمیایی و عطرها و اسپری ها قرار نگیرد همچنین نباید در تماس با مواد شیمیایی و صابون ها باشد زیرا موجب تولید لکه های سفید بر روی سنگ می گردد همچنین بهتر است در تماس با سکو بالای حرارت یا اب داغ قرار نگیرد.

رنگ کهربا
سنگ زینتی و قشنگ کهربا در رنگ های مختلفی موجود است .

 

اگر در ادامه کهربا پر‌نور هستید میتوان رنگ های رنگ زرد کمرنگ تا رنگ زرد متمایل به قرمز را برگزینید درغیر این صورت میتوان رنگ سبز این سنگ را تعیین کرد که غیر بدیهی است و میتواند نوررا در‌حد معدل از خود عبور دهد.

کهربایی دیگر نیز به رنگ زرد متمایل به سفید موجود هست که شباهت به استخوان داراست.

در برخی از مناطق نیز به رنگ آبی یافت می گردد که ذیل تاثیر نور و روشنایی افتاب و اشعه ماورابنفش مبتلا بازتاب قدرتمند میشود.

اما کلاً میتوان رنگ این سنگ را زرد،بی رنگ و قرمز رنگ یا سبز اظهار کرد. 

کاربرد کهربا
از این سنگ در امور مختلفی همچون زیورالات،داردسازی،طبی ،صنایع شیمیایی و... استعمال میگردد.

در آخر امید داریم این نوشته‌ی علمی علمی آیتم استفاده شما دوستان خوب قرار گرفته باشد.

مارادر جواهر خاص دنبال نمائید تا با خواص سنگ های زینتی طولانی تر اشنا شوید و همچنین دوستان خوب ما در پشتیبانی جواهر مختص همگی روزه اماده مشورت و خدمت گذاری به شما هموطنان عزیز می باشند.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 125 تاريخ : يکشنبه 24 فروردين 1399 ساعت: 0:59

خرید انگشتر عقیق در مرزو بوم تانزانیا از دامنه‌ی کوه کلیمانجارو سنگ کم یاب و نادری به اسم تانزانیت به دست میاید. سنگ تانزانیت تا پیشین از ده سال‌ی 1960 کشف نشده بود به این ترتیب سنگی جدید و نو در بازار جواهرسازی می باشد. بعداز یاقوت کبود، جواهرفروشی تیفانی باعرضه‌ی عمده‌ی این سنگ کم و گران‌ارزش موجب محبوبیت زیاد آن شد. تانزانیت بسته به‌شدت رنگش گهگاه در قالب رنگ آبی‌رنگ ارغوانی تیره و گهگاه در رنگ آبی رنگ ارغوانی پر‌نور در طبیعت یافت میگردد. قیمت سنگ تانزانیت به براق بودن آن میباشد. این سنگ دارنده عنصر وانادیم است که سبب گردیده رنگ آبی رنگ زیبایی به خویش بگیرد و در صورتیکه به برهه زمانی 30 دقیقه پایین حرارت با دمای بالا قرار گیرد رنگ آن تیره‌خیس خواهد شد. گفته‌گردیده با دقت به کم و کیمیا بودن سنگ تانزانیت بعداز 20 الی 30 سال معدن‌های این سنگ خالی خواهد شد. قیمت این سنگ در وزن یک قیراط 600 الی 1000 دلار میباشد. 

4. یشم سیاه (Black Opal)

سنگ گران‌بهای یشم سیاه معمولاً در رنگ‌های سپید، شیری و آبی‌رنگ در طبیعت یافت می گردد. سنگ یشم سیاه به جهت دارا بودن کربن و اکسید آهن منجر تولید رنگ‌های سیاه، خاکستری و خال‌های رنگین‌کمانی در آن شده‌است. قیمت سنگ یشم سیاه، به تیره بودن رنگ آن هست. با اعتنا به مال این سنگ که بسیار قابل انعطاف بوده و برای به کار بستن می بایست در حالت سنگ یشم سیاه فقط در معدن Lightning Ridge که در ایالت نیو ساوت ولزاسترالیا واقع‌شده‌است استخراج میشود. 9 سال پیش در سال 2008، در استرالیا، سنگ گران‌بهای یشم سیاه به سنگ دکوری ملی این مرزوبوم تبدیل شد. معدود بودن این سنگ سبب ساز گران‌ارزش شدن آن گردیده و قیمت هر قیراط آن 2300 دلار است.

 

5.بنی توئیت(benitoite)

در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده رودخانه‌ای به اسم سن بنیتو موجود هست که از آن سنگ بنی توئیت به دست می آید. سنگ بنی توئیت دارنده رنگ ارغوانی غلیظ و بسیار معدود و کیمیا میباشد که در سال 1907 کشف شد. فقط معدن این سنگ درجایی میباشد که کشف‌گردیده ولی این سنگ در ایالت آرکانزاس ایالات متحده و ژاپن یافت گردیده. بنی توئیت ها اکثراً در جواهرسازی مورداستفاده قرار میگیرند و قیمت آنها در یک قیراط 3000 الی 4000 دلار میباشد. بنی توئیتی که وزن آن بیشتراز یک قیراط باشد بسیار کمیاب و کم میباشد. 

 

 

6. گرندیدریت (Grandidierite)

در سال 1902 سنگ گران‌قیمت و کمیاب گرندیدریت در نصیب جنوبی ماداگاسکار کشف شد. یک سری سنگ گرندیدریت که بها جواهری نداشتند در کشورهای سریلانکا، مالاوی و نامیبیا یافت شد. رنگ این سنگ بسیار مشابه به آب زلال اقیانوس میباشد و سبز مایل به آبی رنگ میباشد. هر چه رنگ گرندیدریت پر‌نور‌خیس و براق‌خیس باشد، آن سنگ دارنده بها بیشتری میباشد. گرندیدریت، سنگی محکم و سفت میباشد ولی ممکن میباشد در‌صورتی‌که در قالب انگشتر قرار گیرد مقاومتی در قبال خط و خش نداشته باشد. هر قیراط این سنگ باقیمت 1000 الی 3000 دلار به فروش می رسد.

 

 

7. یاقوت سرخ (red beryl)

معمولاً این سنگ گران‌قیمت در معدن‌های واقع‌گردیده در کوه‌های ( واه واه wah wah) در ایالت پوتای امریکا به دست میاید. قیمت این سنگ قیمتی و کم هزار برابر اضافه از طلا و جواهرات است و صرفا در ایالت‌های یوتا و نیومکزیکوی ایالات متحده یافت میگردد. ولی یاقوت‌هایی که در تولید جواهرات مورداستفاده قرار می گیرند، فقط از ایالت یوتا به دست میایند. طبق پژوهش ها به‌دست‌آمده، در هر هزار و پانصد الماس کشف‌گردیده، صرفا یک یاقوت سرخ موجود است. پهناور‌ترین یاقوت سرخ که تا به امروز پیداشده، دارنده ابعادی به پهنا cm۲ و ارتفاع cm۵ میباشد. سنگ‌های قیمتی و کم که کنون کشف‌گردیده‌اند دارنده طولی کمتر از یک سانتی‌متر می باشند. هر قیراط یاقوت کبود بعداز تراش تناول کردن و صیقلی شدن به بها 2000 الی 10000 دلار به فروش میرسد. 

 

8. الکساندریت (Alexandrite)

یکی دیدنی‌ترین سنگ‌های قیمتی سنگ الکساندریت هست، دیدنی میباشد بدانید این سنگ با اعتنا به وضعیت تغییر تحول رنگ می دهد. رنگ الکساندریت با دقت به مدل برش و نوروروشنایی دریافتی آن، از ارغوانی مایل به قرمز‌رنگ تا آبی‌رنگ سبز سیرتکامل در هم اکنون تغییر و تحول میباشد. در کوه‌های اورال روسیه، در سال 1830 این سنگ برای اولی توشه یافت شد افزون بر آن این سنگ قیمتی و معدود بعد ها در آفریقای شرقی، سریلانکا و برزیل یافت شد. وقتی‌که دو عنصر بریلیم و کرومیوم کنار هم قرار گیرند، الکساندریت صورت می گیرد. حضور این دو عنصر جهت تولید اشکال سنگ‌های زمردی بسیار ضروری هست. ارزش تقریبی الکساندریت برای هر قیراط حدوداً 12000 دلار میباشد. امروزه اکثری از جواهرات الکساندریت ساختگی و تصنعی و مصنوعی میباشند و به‌جای به کارگیری از عنصرهای بریلیم و کرومیوم، از کوراندوم و وانادیم در آنان به کار گیری می‌گردد.

9.یشم اعلی (jadeite)

یشم اعلی (یشم سبز)، سنگی گران‌قیمت و قیمتی میباشد که به رنگ سبز زیتونی و سبز پر‌نور درمیانمار یافت می‌گردد. این سنگ در رنگ‌های متفاوتی همچون ارغوانی، خاکستری و نارنجی رنگ یافت می شود البته گران‌بهاترین و ارزشمندترین آن به رنگ سبز مات هست. این سنگ، یکی دو صورت مو جود از یشم در عالم و نیز لوکس‌ترین دسته آن میباشد. یشم سبز، سنگی بسیار سفت و دشوار میباشد و در زمانه باستان از آن برای تولید سلاح و ابزار استعمال می‌کرده‌اند. برخی معتقد بودند که سنگ یشم سبز برای التیام درد بسیار اثر گذار میباشد. مثال‌های دیگر این سنگ در کشورهای ایالات متحده، روسیه، کانادا و گواتمالا کشف‌شده‌است. این سنگ گران‌ارزش و کم یاب به‌طورمعمول در ایجاد گردنبندها به کار گیری میشود و باقیمت 20 هزار دلار برای هر قیراط به فروش میرسد.

 

10. ماسگراویت (Musgravite)

برای او‌لین توشه سنگ ماسگراویت در حیطه‌ی ماسگریو که در جنوب استرالیا واقع میباشد در سال 1967، کشف شد. ماسگراویت در خانواده‌ی سنگ‌های تافیت قراردارد و رنگ آن در تمامی‌ی نصیب‌هایش مایل به خاکستری سبز سیرتکامل و ارغوانی میباشد. امروزه ماسگراویت، در کشورهای تانزانیا، قطب جنوب، ماداگاسکارا، سریلانکا و گرینلند یافت میگردد. این سنگ کیمیا و کم به بها 35000 دلار برای هر قیراط به فروش می رسد.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 121 تاريخ : چهارشنبه 20 فروردين 1399 ساعت: 23:20

خرید انگشتر عقیق  واژه و کلمه الماس (Adamas) در یونانی در معنای تسخیرناپذیر میباشد. خوا هیم روئت کرد الماس فقط کانی قیمتی میباشد که تنها از یک عنصر جان دار در طبیعت یعنی کربن تاسیس شده است. الماس دارنده کانال اتمی بسیار فشرده ای میباشد که سبب بوجود داخل شدن مشقت زیاد یا این که بعبارتی طاقت فرسا ترین ماده متبلور گردیده در کره زمین میباشد.

واژه و کلمه الماس (Adamas) در یونانی در معنای تسخیرناپذیر میباشد. خوا هیم روءیت کرد الماس فقط کانی قیمتی میباشد که صرفا از یک عنصر جان دار در طبیعت یعنی کربن تاسیس شده است. الماس دارنده کانال اتمی بسیار فشرده ای میباشد که سبب بوجود داخل شدن مشقت زیاد یا این که بعبارتی طاقت فرسا ترین ماده متبلور گردیده در کره زمین میباشد. فرمول شیمیایی الماس کربن خالص (C) میباشد اما باز‌نگری های ظریف نشان میدهد که 95/99 درصد آن کربن و سایر آن ناخالصی های شیمیایی بوده که همین مقدار ناچیز میتواند بر رنگ الماس تاثیر گذار باشد.

لبریز بدیهی میباشد که وجود کربن شرط لازم برای تشکیل الماس میباشد البته کافی نسیت چون graphite هم از کربن ساخته شده. روش قرار به دست آوردن اتم های کربن در کنار یک دیگر میباشد که تفاوت الماس و گرافیت را نمایان می سازد. بعبارتی دیگر ساختار کریستال یک سنگ نقش مهمی در ماهیت آن خواهد داشت.

حالت تشکیل الماس بسیار طاقت فرسا و پیچیده میباشد. شاید زمانی که قطعه ای خوشگل از جواهراتی که سنگهای الماس ارزشمند روی آن نصب شده‌است و در پشت ویترین مغازه طلا جواهرات و جواهر تلالو و درخشش فراوانی دارااست را نظاره گر می باشید بدین تفکر نیفتادید که چه پروسه رنج را پشت راز گذارده تا به اینجا رسیده میباشد. الماس در اعماق بیش تر از 150 کیلومتری پایین سطح زمین در حرارت و فشار بسیار بالایی صورت می‌گیرد. فهمیدن اطلاعاتی در زمینه ی پروسه تکوین و استخراج الماس به شما امداد مینماید که فهم بهتری در مورد این که چرا سنگ الماس باکیفیت جواهر کم یاب و گرانبها میباشد داشته باشید.

گفته می گردد الماس برای او‌لین توشه در قرن چهارم پیش از به دنیا آمدن به اروپا رفت البته گذشته از آن در هندوستان در حیطه ای به اسم Golconda بوسیله بشر پیدا و از آن دوره برای 2000 سال فقط مبداء شناخته گردیده بود.

در آخرها قرن نوزدهم تجارت و فروش طلا جواهرات الماس با پیدایش الماس در آفریقای جنوبی وارد مرحله جدیدی شد و از این زمان به جهت ارتقا حجم تجارت به اروپا تحول عظیمی در تجارت این سنگ پدید آمد. می اقتدار خاطرنشان کرد بین جواهرات شاخص قیمتی پرکاربرد ترین و لبریز طرفدارترین سنگ، الماس است که در زیورآلاتی زیرا گردن آویز، دستبند، آویز، انگشتر و به خصوص در رینگ های ست تزویج و همین طور رینگ های نامزدی استعمال می‌شود.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق , نویسنده : عماد silver001 بازدید : 125 تاريخ : سه شنبه 19 فروردين 1399 ساعت: 2:34

خرید انگشتر عقیق 

 
سنگ آمیتیست یک کدام از زیباترین کانی ها به علت رنگ بنفش خویش میباشد. از دید یونانیان باستان با باكوس‌ پروردگار عشرت‌ و ميگسارى؛ اسطوره یونان و حافظه موقت دارای ارتباط میباشد. در افسانه های دیگر از خاصیت سنگ آمیتیست در پیکار، طلسم و یا این که دفع شر استعمال می کردند. برای قرون پادشاهان بخصوص در اروپا قطعات کیفیت عالی آن را یاروهمدم لعل و یاقوت سرخ در تاج خویش قرار می دادند.
 
آنچه در‌این نوشته‌ی‌علمی می‌آموزیم:
تاریخچه این گوهر چه است و چه مشخصاتی داراست؟ گونه های رنگ و ذخایر و معادن آن در عالم در کجا قرار دارا هستند؟ وسیع ترین سنگ آمیتیست دنیا کجاست؟ طریق حفظ از این گوهر چه طور میباشد؟ خاصیت سنگ آمیتیست چه میباشد؟ خاصیت آمیتست از دید طب اهل ایران و چاکرا درمانی چه چیزی است؟ پس با سنگ شناس یاروهمدم باشید تا بدین سوالهای جواب دهیم.
 
تاریخچه سنگ آمیتیست
تاریخچه سنگ آمیتیستنام آمیتیست برگرفته از کلمه و واژه یونانی amethystos که در ریشه به معنای “ضد مستی” است. در واقع تصور می‌شد که درصورتی که شخصی آن را چه تحت عنوان مدال یا این که دستبند حمل نماید در گیر مستی نمی‌شود! شاید این یقین بخاطر رنگ شرابی این سنگ باشد.
 
حتی در حین روم و یونان باستان، احاطه زادگان و سیاستمدارن بدلیل خاصیت سنگ آمیتیست دراین مورد یک قطعه از آن را داخل استکان شراب خویش می گذاشتند. بعضا نیز رنگ لیوان خویش را به‌این خواسته از محصول این کانی ساخته و یا این که بدین علامت استکان را به رنگ بنفش در می آوردند.
 
آمیتیست چه می‌باشد 
 
این سنگ دارنده تاریخی طولانی با آداب و رسوم ادیان و فرهنگ و تمدن های گوناگون داراست. در کتاب باستانی “مردگان مصر” از خاصیت آمیتیست فراگیری هایی برای طرز برش آن به صورت قلب و قرار دادن آن در تن مرده مندرج میباشد؛ مبنی بر اعتقادوباور این نحوه سبب می‌شود شخص برای گذار به دانا دیگر در وقار مسیر خویش را طی نماید!
 
خصوصیات سنگ آمیتیست چه می‌باشد؟
ویژگی ها سنگ آمیتیست آمیتیست سنگی روشن با مشقت 7 در مقیاس ماوس و جزو پرطرفدارترین جور در خانواده کوارتز هست. رنگ این گوهر به علت ترکیبات ناخالصی آهن دار میباشد. این گوهر معمولا به طور کریستال شش وجهی یافت میشود و در سنگهای آذرین و دگرگونی، به ویژه گرانیت و گنیس (سنگ جرقه) پرورش مینماید.
 
جدول مختصات آمیتیست
ادغام شیمیایی SiO2 – سیلیکات
رنگ ارغوانی تا بنفش
رنگ خاکه فارغ از رنگ
شفافیت روشن تا مات
کلیواژ ندارد – به طور صدفی می‌شکند
جلا شیشه ای
ضریب باخت فروغ 1.553 – 1.544
رنج موشواره 7
وزن منحصربه‌فرد 2.7 – 2.6
سیستم کریستالی هگزاگونال
فلورسانس ندارد
آمیتیست کوارتز
سیرتکامل ای از این سنگ به اسم آمیتیست کوارتز موجود هست که جور فشرده ای از از کریستال های کوچک بنفش که همدم با آن استخراج می گردد البته فاقد بلورهای درشت میباشد. این سیرتکامل به طور لایه لایه و متناوب از آمیتیست و کوارتز شیری رنگ و اکثر وقت ها بصورت ژئود تشکیل‌شده میباشد و اکثر وقت ها در شغل های هنری یا این که مهره های تسبیح کاربرد دارااست. مثال های پولیش گردیده با خطوط سپید و کوارتز V شکلی نیز موجود است که نسبتا کوچک و سوای صورت کریستالی اند که با اسم “chevron” دارای شهرت می‌باشند.
 
رنگهای آمیتیست چه‌گونه میباشند؟
رنگ سنگ آمیتیستسنگ آمیتیست در سایه رنگهای ارغوانی پر‌نور تا بنفش برجسته مشهود است. رنگ بنفش آمیتیست ناشی از ملحق شدن مقدار ناچیزی عنصر آهن در هنگام رویش بلور کوارتز می باشد. آن‌گاه اشعه های گاما که با مواد باطن سنگ صاحب خانه به بلور ساطع میگردند موجب گردیده که آهن در معرض تشعشع به رنگ ارغوانی یا این که بنفش درآید. این سنگ دارنده پدیده دورنگی ضعیفی میباشد و معمولا بصورت بنفش و قرمز رنگ مایل به ارغوانی خویش را نشان می‌دهد. رنگ های بنفش سیر تا ارغوانی آن معمولا در بازار جهانی دارنده بها بالاتری می باشند.
 
سنگ آمیتیست سبز رنگ
تصویر پرازیولیت که با اسم آمتیست سبز رنگ فروخته گردیده و با حرارت دهی این رنگ بدست آمده میباشد.
دیدنی میباشد بدانید که در بازار امتیست به رنگ سبز نیز فروخته می گردد که معمولا با حرارت دهی امتیست در بالای 500 رتبه سانتیگراد بدست میاید و در واقعیت نام اصلی آنان پرازیولیت (prasiolite) و نوعی کوارتز میباشد. این رنگ قادر است در دمای 150 سانتیگراد زدوده شود.
 
بعضا از کوارتز های سبز در طبیعت یافت گردیده البته اکثر اوقات آمیتیست های سبز رنگ در بازار جواهرات بوسیله عملیات حرارتی بدست می‌آیند که اضافه آن ها نیز از برزیل می باشند.زمانی کریستال امتیست حرارت (حدود 470 تا 750 جايگاه سانتیگراد) ببیند اکثر وقت ها به زرد رنگ، قهوه ای و نارنجی رنگ تبدیل می‌گردد. ولی زمانی دربردارنده پاره ای متعددی عنصر آهن (Fe2+) باشد به رنگ سبز در می‌آید.
 
آمیتیست قهوه ای خوشگل
معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق , نویسنده : عماد silver001 بازدید : 152 تاريخ : يکشنبه 17 فروردين 1399 ساعت: 20:49

خرید انگشتر عقیق 


حدید یک کدام از سنگ هایی میباشد که داستان و روایات بسیار برای آن آمده میباشد . ما در‌این نوشته‌علمی قصد داریم برخی از مهم‌ترین روایات و روایاتی که نقل شده را تیتر کنیم.

هِماتیت سنگی سیاه‌رنگ میباشد که در روایات به حـدیدصینی تفسیر شده است. سنگ حدید حـرزی میباشد که سِحـر را دفع می نماید و اثر آن را خنثی مـی‌سازد و بـرای مراقبت در قبال جانوران موذی و محافظت از مخاطرات بویژه در نزاع کاربرد دارااست. از دیرباز حـدید برای معالجه بیماری‌های خونی آیتم به کار گیری بوده‌میباشد. این سنگ برای واریـس، انعقـاد‌خون، ناراحتـی انسداد رگ‌ها و بیماری‌های گردش‌خون، تسکین آسیب‌ها، و خواب شل و عمیق بسیار اثرگذار میباشد.

یکی از دیگر از روایاتی که در رابطه این سنگ مطرح شده‌است خواصیت به دور کردن اجنه و بشر های شرور و سرکش را دارااست.

نقوش روایی

هرکس بر روی نگین حدید در سه سط بنویسد:

«اَعُوذُ بِجَلالِ اللِّه»، «اَعُوذُ بِکَلِماتِ اللّهِ»، «اَعُوذُ بِرَسوُلِ اللّهِ»

و در پشت آن در دو سطر بنویسد:

«امَنْتُ بِاللّهِ و کتبه» ، «اِنّى واثِقٌ بِاللّهِ وَ رُسُلِهِ»

و آنگاه به دور نگین بنویسد:

«اَشْهَدُ اَنْ لابه لا اله اِلا به لاّ اللّهُ مُخْلِصا»

و انگشتری را در موردها پایین بر دست نماید موجب گشایش در امور گردد: واهمه از آزار رسانی مردم، در خطر بودن جان از شر معاندان، به مشقت افتادن در رفع نیازها، وضع حمل مشقت بار، برطرف کردن دیده جراحت.

بر نگین حدید امام علی علیه السلام چنین مندرج بود: «العِزَّةُ جَميعًا» و آن را جهت نیروگرفتن در مانع ها به دست می‌کردند.

هرکس در اولی آدینه ماه رمضان بر نگین حدید صینی در دوسطر گزاره پایین را بنویسد برکت و روزی بسیار خواهد یافت و آن گزاره این میباشد:

«کعسلهون لابه لا اهلا الّا الاوّل بالله لابه لا الاء الّاً اَلاؤک یا این که الله».

نکته: این نگین بایستی از نجاست و بوی بد مراقبت گردد و به باطن خزینه و سرویس بهداشتی برده نشود. و همینطور از معاندان اهل بیت نیز به دور نگه داشته شود.

نکته ای پیرامون نقوش کلی :
هرکس بر انگشترش پاراگراف :«ماشاء الله»، «لا‌به‌لا قوه الا بالله» و «استغفرالله»

را حک کند از فقرسخت و خوار کننده ایمن گردد.

هرکس بر انگشتر خویش آیه ای از قرآن را حک کند؛ خدا اورا آیتم رحمت و غفران قرار میدهد.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 120 تاريخ : شنبه 16 فروردين 1399 ساعت: 18:05

خرید انگشتر عقیق 


خرید انگشتر عقیق

 

چه گونه با کوارتز بدیهی اقدام به شارژ‌ سنگ خود کنیم؟

 

سنگ مورد نظر خود را در چنگ نگه دارید

آن گاه کوارتز پر‌نور خود را فراهم نمایید

در نهایت سنگ خود را دور کوارتز منحصر به فرد بگردانید

سنگ شما مجددا شارژ می گردد

۳. بخور دادن به سنگ توسط اسطوخودوس

 

 

چه طور با گیاه اسطوخودس اقدام به تمیز کردن سنگ خود کنیم؟

 

سنگ خود را بردارید

با استعمال از گیاه اسطوخودوس سنگ خود را بخار دهید

صبر کنید تا این کار به آخر رسد

سنگ شما تمیز است

۴. به کارگیری از پیاله تبتی

 

 

چه‌گونه با صدای پیاله تبتی سنگ خود را تمیز کنیم؟

 

سنگ خود را بردارید

کاسه تبتی خود را آماده کنید

سنگ را درون پیاله قرار دهید

شروع به حرکت دادن پیاله کنید تا از صدای آن لذت ببرید

سنگ شما منزه شده است

۵. نور ماه کامل

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 144 تاريخ : جمعه 15 فروردين 1399 ساعت: 1:31

خرید انگشتر عقیق بدین تصویر توجه نمائید. این تصویر روتایل های silk را در کریستال کروندوم نشان می‌دهد. روتایل های ابریشم از متاع اکسید تیتانیوم میباشند که تجمع بیشتراز حد آن ها سبب کاهش کیفیت و شفافیت در کریستال میگردد، گهگاه حتی رنگ کریستال را تغییر تحول می‌دهد. برای کاهش اثر ناخوشایند این روتایل ها از روند بهسازی یاقوت به شیوه حرارت دهی به کار گیری میگردد.

حرارت دهی برای همگی رنگ های کروندوم قابل اجراست. شیوه های حرارت دهی هم بسیار متفاوتند، یکی‌از تازه ترین نحوه ها ی حرارت دهی به کارگیری از امواج مایکروویو میباشد. این امواج بسیار توانمند خیس، از امواج مایکروویو گزینه استعمال در دستگاه های خانگی می‌باشند. بنابر این دستگاه های خانگی را آزمون نکنید.

بهسازی یاقوت سرخ با حرارت دهی
تصاویر قبلی و بعداز بهسازی حرارتی در یاقوت سرخ و تاثیر آن در محو شدن سوزن های روتیل
کروندوم می‌تواند دمای بسیار بالا را تحمل نماید. نقطه ذوب کروندوم ۲۲۰۰ سکو سانتی گراد میباشد. درحالی که روتایلی های ابریشمی در ۱۸۰۰ مرتبه ذوب میگردند. به این ترتیب با یک حرارت دهی خیر چندان پیچیده که به نحوه سنتی و طرز کوره های القایی و امواج مایکروویو انجام می‌شود می شود به راحتی کریستال ها را بهبود اعطا کرد.

کوره های دیرین و نو جهت بهسازی سنگهای قیمتی
تصویر سمت راست: حرارت دهی یاقوت به سبک سنتی که هنوز هم استعمال می‌شود. محل کامبوج
تصویر سمت چپ: کوره های امروزی و الکتریکی برای حرارت دهی در دست گرفتن گردیده با دمای بالا به سنگهای قیمتی
روتایل های سیلک یا این که ابریشم در دمای ۱۷۰۰ جايگاه با مراحل حرارت دهی تجزیه می‌شود. برای پروسه حرارت دهی سنگهای قیمتی به نحوه سنتی از عایق های حرارتی به کارگیری نمایید: مثل خاکستر یا این که کائولن یا این که خاک نسوز یا این که خاک رس پخته گردیده دما می بایست آهسته آهسته بالا برده شود و آهسته آهسته خنک گردد.


بهسازی یاقوت به طرز حرارت دهی جهت ارتقا کیفیت رنگ
یاقوت های بهسازی گردیده قبلی و پس از حرارت دهی
یاقوت های بهسازی گردیده گذشته و بعداز حرارت دهی
برای استحصال زرد دمای ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ مرتبه به کروندوم القا میگردد، زمان حرارت دهی ۲ ساعت کافی خواهد بود. برای رنگ قرمز‌رنگ حرارت دهی ۴۰۰ الی ۱۷۰۰ جايگاه لازم میباشد (برای بهبود رنگ و خیر استحصال رنگ قرمز‌رنگ). برای دمای ۴۰۰ مرتبه، برهه زمانی عصر ۷۲ ساعت و برای دمای ۱۷۰۰ جايگاه، به زمان ۴ ساعت حرارت دهی لازم میباشد.

برای تیره کردن رنگ آبی‌رنگ ۶ ساعت حرارت دهی و دمای ۱۸۰۰ جايگاه لازم میباشد و برای کمرنگ شدن بلور، ۲۰ ساعت حرارت دهی در دمای ۱۸۰۰ سکو لازم میباشد.

بهسازی یاقوت به طریق حرارت دهی
حرارت دهی یاقوت و ارتقاء کیفیت رنگ آن ها
برای بهبود یاقوت ها یا این که کروندم های استار هم دمای ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ مرتبه لازم میباشد، بازه زمانی عصر دو ساعت برای یاقوت های استار کافی خواهد بود. دمای بالای ۱۷۰۰ رتبه به کلی منجر نیستی پدیده ی استار در یاقوت خواهد شد، زیرا همان طور که گفتیم روتایل های سوزنی در‌این دما تجزیه می‌شوند. (بدین ترتیب دما را در بین ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ جايگاه نگهداری نمایید).

طیف رنگی گسترده یاقوت های هیت گردیده
طیف رنگی گسترده یاقوت های هیت گردیده
یک نکته ی دیگر لازم میباشد یاداوری شود و آن اینکه: در فرایند حرارت دهی از هیچ ماده ی شیمیایی به کارگیری نمی‌شود و رنگ های متعدد با دما های متعدد تولید می گردند.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 141 تاريخ : سه شنبه 12 فروردين 1399 ساعت: 0:20


۱- زمرد سبز تراپیچ : این دسته که از منابع کلمبیا استخراج میشود دارنده الگوی خاصی به صورت ستاره است و به همین برهان به آن سبز ستاره ای نیز گفته می گردد.  خرید انگشتر عقیق

۲- زمرد سبز برزیلی : همان طور که از اسم سیرتکامل سبز برزیلی پیداست، این سنگ از منابع برزیل استخراج می گردد و به آن ترمالین سبزهم گفته می گردد. دیدنی میباشد بدانید که فعلا زمرد سبز برزیلی از معادن آفریقا استخراج می شود.

۳- زمرد زامبیایی : نوعی میباشد که از معادن سرزمین زامبیا به دست میایند و دارنده کیفیت بسیار خیر از نظر رنگ و شفافیت میباشد امروزه‌ شایسته ترین‌ مدل این گوهر کیفیت خوب‌ خوب‌ که‌ در ایجاد‌ جواهرات‌ از آن‌ به کار گیری‌ می ‌شود همین جور کلمبیاست‌ که‌ از بها فوق العاده ای در میان جواهرسازان و نگین تراشان دارا میباشد. همین‌ خواص سبب ساز‌ گردیده‌ که‌ مدل تصنعی‌ کیفیت عالی‌ شبیه‌ ایجاد شوند و به‌ جای‌ مدل اصلی به‌ فروش‌ برسند.

۴- دیده گربه ای : دیده گربه ای، نوعی یگانه و بسیار کم یاب میباشد که به جهت وجود حالتی شبیه دیده گربه به‌این اسم به شهرت رسیده است، این سنگ با اسم دم اژدها نیزشناخته میگردد.

emerald-6 زمرد سنگ علاقه: طرز تشخیص + خاصیت زمرد در روایات و منابع علمی 


12210-gem-stone-icon زمرد سنگ عشق و علاقه: روش تشخیص + خاصیت زمرد در روایات و منابع علمی خصوصیت های مهم
*رنگ: همانگونه که پیش از این ذکر شوید هر چه رنگ سبز این گوهر برجسته خیس و شدیدتر، سرزنده خیس و غیر مات باشد بها آن یک‌سری برابر می‌شود.
*وزن: این سنگ ها معمولا در اندازه های کوچک پیدا می گردند. این سنگ در حالتی که طولانی تر از ۵۰ قیراط باشد هم بها الماس با همین قیراط میباشد! در سود وزن پارامتری اساسی در انتخاب بها سنگ میباشد.
*درخشندگی: این فاکتور که متعلق به مدل تراش است نیز همانند بقیه سنگ های قیمتی دیگر روی بها زمرد تاثیر ویژه داراست.
*شفافیت:انواع بی عیب و تمیز این گوهر معمولا کم یاب و بسیار باارزش می‌باشند. ناپاکی ها در سنگ زمرد ظاهری مشابه خزه یا این که شاخه های درخت دارا می‌باشند. طولانی تر انواع درشت، معایب و سوراخ هایی دارا هستند و یا این که رنگ آنان دارنده جلوه های ابری می‌باشند.


12210-gem-stone-icon زمرد سنگ عشق و علاقه: طرز تشخیص + خاصیت زمرد در روایات و منابع علمی زمرد در روایات
امام رضا (ع) می‌فرمایند: به دست داشتن انگشتر زمرد فقر را به ثروتمندی تبدیل می نماید.
امیر المؤمنین (ع) فرموده اند که در چنگ کردن این انگشتر منجر راحت شدن و کارگشایی امور می‌شود و اختلال ساز وجود ندارد.
از حضرت امام موسی کاظم (ع) منقول میباشد که انگشتر زمرد در اختیار کردن موجب سادگی میباشد که در آن هیچ دشواری نباشد.
همینطور پیامبر اکرم (ص) فرموده اند دست کردن این انگشتر سبب ساز برطرف شدن فقر می‌گردد.


12210-gem-stone-icon زمرد سنگ علاقه: طریق تشخیص + خاصیت زمرد در روایات و منابع علمی خاصیت زمرد در چاکرا درمانی
خاصیت زمرد در چاکرا درمانی، چاکرای چهارم یعنی قلب را به علت رنگ سبز زیر تاثیر قرار می‌دهد. از خاصیت زمرد به مفتوح کردن قلب به روی علاقه، عفو، دلسوزی و اعتماد اشاره شده‌است. این نگین خالص ترین جریان بلورین پرتو سبز میباشد و سنگی میباشد که منزه ترین و خالص ترین نماینده الگوی انرژی چاکرای قلب میباشد. از نگاه بدنی از خاصیت زمرد می قدرت برای تقویت قلب، خون و دستگاه گردش خون استفاده کرد. این سنگ ترغیب کننده شخص به معاش و فعالیت نمودن از روی قلب است و به شخص امداد می‌نماید تا مرکزیت پیدا نماید و دلشکستگی اش را بهبود ببخشد.

emerald-5 زمرد سنگ عشق و علاقه: طریق تشخیص + خاصیت زمرد در روایات و منابع علمی 


12210-gem-stone-icon زمرد سنگ علاقه: روش تشخیص + خاصیت زمرد در روایات و منابع علمی فواید و خاصیت زمرد
۱- این گوهر نیروی انرژی بخش و آهسته بخش داراست.

۲- به کار گیری از این سنگ برای پرهیز از مبتلاشدن به بیماری صرع سود دارااست به ویژه برای اشخاصی که مسئله موروثی این بیماری در آنها موجود هست اثر گذار میباشد.

۳- از سایر خاصیت زمرد که بسیار به آن پرداخته گردیده اثر گذار بودن آن برای دستگاه گوارش میباشد. گذاشتن آن بر روی چاکراهای شمسی مجاری انبان صفرا را منزه و فعال میکند و سبب ساز تقویت معده و معالجه آسیب معده میشود.

۴- به کار گیری ازاین نگین برای معالجه خون‌ریزی داخلی به ویژه اسهال خونی اثرگذار می‌باشد.

۵- در غزلی در دیوان شمس مولانا چنین آمده میباشد :
گر اژدهاست بر ره، عشق و علاقه میباشد زیرا زمرد از برق آن زمرد، هین دفع اژدها کن
دارای اسم و رسم میباشد که‌این نگین، قلب فیزیکی و عشق و علاقه عاطفی را تسکین میدهد.

۶- این گوهر در میان شیدا و معشوق پل تولید مینماید و با علاقه مرتعش می‌گردد و انرژی آزاد می گرداند و محبت میان زن و شوهر را زیاد می نماید.

۷- سنگ عشق و علاقه و خیال و خاطر و شعف است.

۸- در شرایطی که زنان حامله از این سنگ به کار گیری کنند برای آن‌ها مشکلی پیش نیامده و فرزند آن‌ها به راحتی به جهان خواهد آمد و درد وضع حمل زنان حامله را کمتر می‌نماید.

۹- عصمت و ایمان برای فرد به ارمغان خواهد آورد.

۱۰- آرامبخش ذهن نا آهسته نیز می باشدو برای دارای اش منطق و خرد و حکمت به ارمغان می‌آورد.

۱۱- از مهمترین خاصیت انگشتر و یا این که مدال زمرد این میباشد که در مراسم و اوراد برای رونق بخشیدن به کسب و فعالیت آیتم به کار گیری قرار میگیرد.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق , نویسنده : عماد silver001 بازدید : 118 تاريخ : يکشنبه 10 فروردين 1399 ساعت: 2:30


جواهرات یکی اکسسوارهای زیبا و متنوع خانم هاست . دستبندهای شیک و گردنبندهای قشنگ تمامی برای جلوه دادن به پوشش یک خانم و دوشیزه خوش ذوق و سلیقه حائز اهمیت میباشد . نکته کلیدی در خرید انگشتر عقیق استعمال از جواهرات دستی و گردنی رعایت تنوع و یک‌سری است که انتخاب می نمائید .  خرید انگشتر عقیق 
زیورآلات مدام بخش جانبی و تزئینی پوشش به حساب می‌آیند ولی در شرای به کارگیری صحیح و به جای آن را ندانیم همگی چیز در ظاهر ما به نیز می ریزد . در واقع مدام چیزهای زینتی بخش جانبی پوشش به حساب نمی آیند و می‌توانند کلیه چیز را متفاوت کنند .

زیبایی یک طلا جواهرات درین است که صرفا با یک تکه کوچک از آن بتوانید تغییر و تفاوت اساسی ایجاد فرمایید . شیوه آن نیز عادی میباشد؛ استفاده از یکسری تکه کوچک هماهنگ یا این که یک تکه بلندمرتبه که متناسب با پوشش می باشد . زیورآلات صورت ها و کیفیت های متفاوتی دارا‌هستند و در رنگ ها، پباده سازی ها و اندازه های متفاوتی عرضه میگردند . یک تکه طلا جواهرات یا این که هر زیورآلات دیگری قادر است یک پیراهن معمولی را به یک خرقه ویژه تبدیل کند . با به کار گیری از هر جور زیور آلات شما میتوانید راس توجه را در پوشش تان تغییر و تحول دهید . در هر رخ حساس میباشد که تعدادی استراتژی مهم را در به کار گیری از زیور آلات رعایت فرمائید .

ست
کردن جواهرات
نکات
ست کردن جواهرات با خرقه قلیل
کافی میباشد یک تکه برجسته قادر است کافی باشد . به همین عامل به هیچ عنوانً نیاز نیست که خودتان را در اشکال و اقسام زیور آلات غرق فرمائید . خوب خیس است هر توشه از یک تکه زینتی استفاده نمائید البته در‌صورتی‌که می‌خواهید از یکسری زیورآلات متعدد به کارگیری نمایید، باید بدانید که موقع استفاده از انگشتر و دستبند هر دو را از انواع تعالی و درخشان انتخاب نکنید . همین طور گوشواره و دستبند نباید به یک مقدار والا و پر رنگ باشند .

گوشواره های آویز با دستبندهای پهن و کاغذ ای در کنار هم زیبا می باشند و گردنبندهای بلند به یار و همدم انگشترهایی از یک سری گونه سنگ رنگی خوب میباشند . دقت نمایید که گزینش های شما باید با هم هماهنگ باشند . سعی فرمائید مدام از یک کالا فلز به کارگیری فرمائید و از این مدل زیورآلات با خرقه تکه دوزی یا این که طرح های یکسری رنگ به کارگیری نکنید .

گردنبندهای یکسری لایه یا چند پلکان هم در شرایطی که درست استعمال شوند بسیار قشنگ می باشند، تنها باید به‌این نکته نیز اعتنا کنید که یک گردن آویز تعدادی لایه را نباید با زیورآلات دیگر به کارگیری فرمائید . در صورتیکه کمربند به کار گیری می‌کنید، گردنبند بلند نبندید .

معمولی
باشید زیورآلات والا می بایست با جامه های معمولی استفاده شوند . یادتان باشد که شما میخواهید زیورآلاتتان چشم شود به همین ادله بایستی آنان را درست با لباس هایتان هماهنگ نمایید، یک تی شرت مشکی با یک یا دو تکه از زیورآلاتی که جلب اعتنا می‌نماید مناسب است .

همین طور شلوار جین و یک تاپ معمولی سپید به یار یک گردنبند رنگی درخشان و بلندمرتبه زیباست . زمانی می‌خواهید از زیورآلات براق یا این که طلایی به کار گیری نمایید، رنگ های خنثی را انتخاب فرمایید زیورآلات عادی با خرقه های طرح دار مناسب خیس می‌باشد . با یک لباس نامناسب ممکن میباشد دقت را از یک تکه طلا یا جواهر زیبا گم راه نمائید .

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق , نویسنده : عماد silver001 بازدید : 149 تاريخ : جمعه 8 فروردين 1399 ساعت: 1:39

خرید انگشتر عقیق


در تن مراکزی موجود است که به آن‌ها مرکزها انرژی یا این که چاکرا میگویند. بیماری ها در اثر مسدود شدن این مرکز ها انرژی تازه پدید میایند. کانی ها و سنگ های ارزشمند قادرند تا این گرفتگی ها را از میان ببرند (از دید دیوانه و انرژی حیاتی را به طور منظم و گرانبها در ما روان نمایند. کسانی که مدیتیشن یا این که تمرکز می‌کنند روی این نقاط دوراندیشی دارا هستند و انرژی های درونی را از این نقاط خارج داده و آزاد می‌نمایند.

در مبحث Gem therapy چندین نکته قابل توجه موجود هست:

آشنایی بی نقص آناتومی تن دربرگیرنده ماهیچه ها، اندام های داخلی و کارکرد هرمورد، اندام‌های فرنگی، سلسله روان، رگ ها ، لنف ها و…
آشنایی چاکرا های هفت گانه اصلی و چاکرا های فرعی و آشنایی بخش ها در دست گرفتن هر چاکرا در تن و طرز کارکرد آنان
آشنایی اشکال گوهر و تاثیر آن‌ها بر هریک از اندام های فیزیکی یا این که هر چاکرا با دقت به فرمول شیمیایی و…
شناخت با روش چیدمان های اصلی 21 گانه درمانی ، دکورا سیون های ریلاکس و ماساژ و دکورا سیون های ترکیبی
تعیین دسته دکورا سیون و سنگ با دقت به سن ، وزن ، فشار خون، سوابق بیماری و جور مشکلی که مراجعه کننده از آن مشقت میبرد
دو اصل بسیار مهم و اساسی در رابطه گوهر درمانیسنگ درمانی در چاکرا
اصل اولیه


سنگ درمانی در غایت یک طب تکمیل کننده مانند طب سوزنی هست. گوهر درمانگر دکتر وجود ندارد و یکی‌از مهمترین اصول درین دانش این میباشد که درمانگر ابدا حق بازنویسی در مخلوط داروهای تجویز گردیده بوسیله دکتر معالج مراجعه کننده را ندارد. این پهناور ترین و نابخشودنی ترین نادرست هر درمانگر در هر مدل طب کامل کننده اعم از طب سوزنی ، ماساژ درمانی و…. میباشد. گوهر درمانگر می بایست آشنایی بدون نقص از آناتومی تن، رگ ها، لنف و سلسله اعصاب و روان و حتی تا حدی از بیماری ها و داروها داشته باشد.

اصل دوم

سنگها در قالب جواهرات مانند انگشتر و گردن آویز و…. یا این که بصورت قرار به چنگ آوردن در جیب و…. دارنده هیچ سیرتکامل خاصیتی نمی باشند! اگر یک سوزن یا این که صد سوزن در جیب حمل شود دارنده هیچ خاصیتی نیست. تنها در شرایطی‌که در مکان معلوم و به وسیله کارشناس استعمال گردد دارنده خاصیت درمانی برای جسم است.

تقسیم بندی گوهرسنگها در دانش سنگ درمانی
سنگهای هفت چاکرا
ولی بایستی توجه نمایید سنگهای مختلفی می‌توانند برای چاکراهای مختلف به کارگیری شوند و اینطور وجود ندارد که بگوییم این سنگ اختصاصی فلان چاکرا میباشد. بطور نمونه میتوان یک یاقوت قرمز‌رنگ را با دوتا اماتیس جایگزین کرد. اما این فرمان به سن ، وزن ، سوابق بیماری و…. بستگی داراست.
در دانش Gem therapy گوهرها به سه مدل اصلی تقسیم می گردند:

گوهر های درمانگر که به اصطلاح گوهر های انرژی مثبت گفته می گردند.
گوهر های جذب انرژی های زائد که به اصطلاح گوهر های انرژی منفی گفته می گردند.
کریستال هایی از متاع کوارتز بی رنگ که می تواند ناپخته (در فیس دارا بودن وضعیت استاندارد) یا این که برش خورده به صورت اوبلیس. سنگهای این بخش در موردها درمانی کاربرد نداشته و فقط در بخش ماساژ و ریلاکس به کارگیری میگردند

قابل ذکر میباشد در دانش Gem therapy مسلما گوهرهای آیتم استعمال بایستی از مثال طبیعی باشند و مثال های تصنعی و مصنوعی و بهسازی گردیده فاقد اثر میباشند. همینطور گوهرهای آیتم به کار گیری صد رد صد بایستی دارنده استانداردهای خاصی در مسئله وزن و دسته برش باشند. 
تفاوت crystal healing و سنگ درمانی
ماساژ درمانی با سنگ های قیمتی
تصویر یک دختر آسیایی در هم اکنون ماساژ درمانی با سنگ یشم
در کریستال هیلینگ از کریستال ها یا این که سنگهای نپخته و برش خورده برای اخذ انرژی استعمال می‌شود که‌این دستور در یوگا، ریکی و… کاربرد فراوان داراست. در سنگ درمانی از اشکال گوهرهای برش خورده طبق وزن و برش خاصی جهت بهبود یا این که معالجه بیماریها ، ماساژ و ریلاکس به کار گیری میگردد. خیلی بی آلایش میتوان اعلام‌کرد سنگ درمانی، علمی مشابه به طب سوزنی هست که با تحریک شبکه های انرژی و سلسله روان کار می نماید.

فرافیزیک و ماوراء الطبیعه دو مبحث به طور کامل متعدد هستند . فرافیزیک یا این که متا فیزیک یک دانش به طور کامل ثابت گردیده هست که دارنده کرسی های متفاوت درس دادن در دانشکده های دارای اعتبار دنیا می‌باشد . براین اساس خواهشمندم از طرح‌ هر سیرتکامل مقاله ماورا طبیعه و فارغ از رفرنس علمی جلوگیری بفرمایید.
پزشک حمیدرضا فلزی

گوهر درمانی دارنده دو بخش جداازهم میباشد: بهبود و ماساژ
بطور کلی هم در ماساژ و هم در معالجه یا این که بهبود دو بینش موجود هست که اما این دو نگرش خیلی اضافه در بخش ماساژ نمود پیدا می نمایند.خاصیت سنگهای معدنی
ديدگاه فيزيكي: در ديدگاه فيزيكي انرژی سنگ ها و گوهرها سبب افزايش جريان خون می گردند و در نتيجه تغذيه و اكسيژن رسانی در سلول های تن زياد گردیده منجر دفع سموم از تن نيز میشود.

ديدگاه غير فيزيكی یا این که فرا فیزیکی: در ديدگاه غير پزشكی سنگ ها و گوهرها طوری قرار مي گيرند تا مسيرهای انرژی ( مريدين ها) و مراكز انرژی (چاكراها) را پاك و بالانس كنند.

ولی درماساژ با گوهر انگیزه هر دو ديدگاه رفع اسپاسم هاي عضلانی، ترميم بافت هاو انعطاف پذيری بيشتر عضله ها انگیزه اصلی میباشد. در دانش گوهر درمانی نیزدرمانگر یا این که ماساژور بعداز اخذ این داده ها از مراجعه کننده نسبت به گزینش گوهر، مدل دکوراسیون و حیطه ی چیدمان مبادرت می نماید. لازم به توضیح میباشد که مرتبه انرژی گوهرها بسیار مختلف از هم میباشد.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 132 تاريخ : چهارشنبه 6 فروردين 1399 ساعت: 19:11

جواهر خاص عرضه كننده انواع انگشتر هاي فيروزه و عقيف https://www.javaherekhas.com 

خرید انگشتر عقیق عقیق سنگی بسیار پربرکت و سرشار از خواص میباشد که در روایات زیادی بر اهمیت آن تاکید شده است. در قبل بسیاری از ائمه معصومین و پیامبران از این سنگ به عنوان نگین انگشتر به کار گیری نموده و بر خواص و اهمیت آن در گشایش روزی و دفع بلایا تاکید می نمودند.در این مقاله شما گونه های مدال عقیق را مشاهده می کنید.

 

انواع عقیق:

عقیق یمنی، عقیق سلیمانی، عقیق شجری، عقیق قرمز ، عقیق سبز ، عقیق سیاه، عقیق خزه ای، عقیق شرف الشمس و …..

 

بهترین گردن آویز عقیق از لحاظ کیفیت سنگ

 

 

بهترین عقیق از حیث رنگ : سرخ و زرد و سفید

 

بهترین عقیق از نظر کیفیت سنگ، عقیق یمنی است

 

عقیق یمنی(یمانی):

رنگ: سفید تا خاکستری، آبی روشن، نارنجی تا سرخ، سیاه

 

معادن عقیق یمنی از کهن ترین و با کیفیت ترین معادن عقیق در جهان محسوب می شود.

 

کیفیت سنگ های عقیقی که از معادن یمن استخراج می گردند، در مقایسه با دیگر معادن به مراتب بیشتر می‌باشد.

 

عقیق های یمنی معمولا عقیق هایی خوش رنگ، یکپارچه و کم یاب بوده و عموم هواداران به سنگ های قیمتی از بین انواع سنگ عقیق، معمولا سنگ عقیق یمنی را انتخاب مینمایند.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 135 تاريخ : سه شنبه 5 فروردين 1399 ساعت: 19:13